A NARRATIVA ENTRE 1936 E 1976
BLANCO AMOR
características da súa obra : - Un mesmo espazo
literario (a
cidade de Auria, imaxe de Ourense) – ambientación urbana, sobre todo
o suburbio – temporalmente sitúanse nas dúas primeiras décadas do S. XX –
temática (problemática
das clases sociais máis desfavorecidas) – narrador partícipe dos
feitos (homodiexético)
– protagonismo infantil e xuvenil (agás A esmorga) – linguaxe popular supradialectal
A esmorga : - 1ª
parte (narrador-autor
explica como obtivo a información para escribir a obra : sucesos ocorridos
durante un día de esmorga pola cidade de Auria a tres personaxes, Cibrán, O Bocas
e O Milhomes, así como o tráxico remate da historia) – 2ª parte (cinco capítulos nos que Cibrán declara ante o xuiz
e conta a historia) – 3ª
parte (reaparece
o narrador-autor para deixarnos a dúbida de se a morte do Cibrán no xulgado
despois da declaración se produce por suicidio ou polos culatazos dos gardas civís ao negarse ir ao cuartel como
inculpado).
Característica d’A esmorga : - dous narradores
(o autor-editor
e Cibrán) – técnica do interrogatorio – personaxes marxinais – tempo
da narración non coincide co da historia – oposición da clase social alta
fronte a sociedade marxinal – denuncia dos abusos do poder, da situación da
lingua, da miseria
ÁLVARO CUNQUEIRO
Merlín e familia : consiste nunha sucesión de episodios engarzados arredor da figura do
personaxe central, o mago Merlín, que Cunqueiro instala en Galicia, xunto á súa
raíña dona Xenebra e o seu criado Felipe de Amancia, que, desde a vellez, narra
de forma retrospectiva as visitas que facían estraños e estrañas personaxes
á casa do mago buscando a solución dun problema de carácter máxico (unha serea con
problemas de escamas, un paraugas máxico que non funciona...)
características de Merlín e familia : - recupera e
galeguiza a materia de Bretaña – mestúranse dous mundos (o mítico e o real) – desenvólvese
en terras luguesas – o tempo é indeterminado – composto por pequeñas unidades
narrativas con nexo de unión e mesma estrutura – narrador principal en 1ª
persoa – xogo coa dicotomía (real/maravilloso – soño/realidade) –
intertextualidade (referencia a outros autores) – humorismo –
recreación de ironía dos mitos
NOVA NARRATIVA GALEGA
- Temática : a violencia,
os soños, a morte, o desarraigo, o sexo, a emigración, expresión do absurdo da
existencia, pesimismo, desesperanza, asasinatos, suicidios, fracasos persoais,
amor insatisfeito, soidade, episodios patolóxicos
- Personaxes
: inadaptados sociais (perdidos, desarraigados, movidos polas circunstancias, sen control
do seu destino, violentos, agresivos, solitarios, desequilibrados,
autodestructivos) e antiheroes que habitan nun mundo
dominado polo absurdo da existencia.
- espazos : preferencia polo espazo urbano fronte ao
rural, recorren a un mundo simbólico, ambientes claustrofóbicos e
sórdidos, cosmopolitismo, localizacións estranxeiras.
- técnica narrativa : - preferencia
pola primeira persoa protagonista - o monólogo interior - perspectivas
obxectivistas (mostran a historia sen explicala)
- o multiperspectivismo (utilización
de diferentes voces narradoras nun mesmo relato) - a ruptura da orde cronolóxica
ORACIÓNS COORDINADAS
- COPULATIVAS : e, nin, e mais, a mais
- DISXUNTIVAS : ou, ou ben
- ADVERSATIVAS : mais, pero, senón, nembargante(s), non obstante, anque, a menos que, porén, ora ben, con todo
- DISXUNTIVAS : ou, ou ben
- ADVERSATIVAS : mais, pero, senón, nembargante(s), non obstante, anque, a menos que, porén, ora ben, con todo
- DISTRIBUTIVAS : ou...ou, xa...xa, volta...volta, quer...quer,
ben...ben, nin…nin, ora…ora
ORACIÓNS SUBORDINADAS
- SUBSTANTIVAS : desempeñan unha función típica dos substantivos (Sux→ Que fixeras iso non nos gustou nada, CD→ Pedinlle que viñera, Suplemento→Xoán
non se lembrou de que tiña que recoller o
seu cuarto.)
- ADVERBIAIS IMPROPIAS :
- CAUSAIS (efecto-causa) : Enlace : porque,
xa que, pois, por mor de,
Castigáronme→(efecto) porque cheguei tarde→(causa)
- CONSECUTIVAS (antecedente-consecuente) : Enlace : así que, de modo que, logo, daquela, en-
tón, por iso, por tanto
Es moi bo estudante→(antecedente) así que sacarás unas
notas estupendas→(consecuente)
- CONCESIVAS (obxección-concesión): Enlace : ainda que, anque, malia que, a pesar de que
Aínda que chova→(obxección) iremos de excursión→(concesión)
- CONDICIONAIS (condicionante-condicionado) : Enlace : se,
sempre que, con tal de que, con tal que, coa condición de que, excepto
que
Se queres ir→(condicionado) terás que portarte ben→(condicionante)
- COMPARATIVAS (Termo 1- Termo 2) : Enlace : igual,
máis, menos, tan, tanto/ca, coma, como, que A cidade era→(Termo 1) máis grande do que
pensaba→(Termo
2)
- ADXECTIVAS : desempeñan a mesma función que a frase
adxectiva e funcionan como modificador
(O rapaz que coñecemos onte era moi amable). Tamén se coñecen como
oracións de relativo porque van introducidas por un pronome relativo (antecedente) → Aqueles libros que liamos de pequenos tiñan moitas ilustracións (función de relativo : CD)
CONECTORES DE CAUSA : así,
porque, de aí (que), por iso
CONECTORES DE CONSECUENCIA : entón,
pois, polo tanto, por conseguinte
SINONIMIA : 2 ou máis significantes a un mesmo significado, hai unha sinonimia total, cando dous termos son totalmente
intercambiables (rematar/acabar), sinonimia conceptual, cando os termos se poden
cambiar en todos os contextos (asno, burro) e sinonimia contextual, cando os termos poden intercambiarse
só nun determinado contexto sen que varíe o seu significado (a novela é curta ou breve; Ma- ría é
curta ou vergonzosa, pero non breve)
POLISEMIA : un único significante pero máis dun significado (cabeza, banco, pico, ollo,
pé…).
HOMONIMIA : teñen unha orixe etimolóxica diferente, hai 2 tipos: homógrafas (pronunciación e escritura igual →banco) e homófonas (pronunciación igual pero escritura diferente → botar/votar)
HOMONIMIA : teñen unha orixe etimolóxica diferente, hai 2 tipos: homógrafas (pronunciación e escritura igual →banco) e homófonas (pronunciación igual pero escritura diferente → botar/votar)
ANTONIMIA : con significados opostos (caro/barato)
No hay comentarios:
Publicar un comentario