7. Completa os seguintes enunciados coas palabras axeitadas en cada caso.
– Podemos aproveitar para marchar agora que non chove e hai unha _____[espazo de sol entre chuvieiras].
– A min o que máis me asusta das tormentas son os _______________ [descarga que se produce nas tormentas], non podo soportar esa luz cegadora.
– Estabamos na praia, tan ricamente, tomando o sol, pero comezou a _______________ [cubrirse o ceo de nubes] así que marchamos para a casa.
– Como di meu avó: nunca choveu que non _______________ [parar de chover].
– Saímos a pasear e a medio camiño caeu un _______________ [chuvia intensa e súbita que dura pouco], mollámonos todos coma se nos bañásemos coa roupa posta.
11. Corrixe os castelanismos que haxa nas seguintes frases:
– Todos os concexais fan o mesmo.
– A tenda de muebles está demasiado alexada de onde vive a decoradora.
– No colexio estivemos analizando os contos por párrafos.
– Este ano aínda non nos pasaron as encuestas sobre o profesorado.
– Tivemos que chamar ao fontaneiro para que amañase o grifo da cociña.
– Déronnos para cenar dúas rodaxas de merluza con lechuga.
17. Clasifica os predicados das seguintes oracións segundo sexan predicativos (transitivos ou intransitivos), atributivos, reflexivos, recíprocos ou impersoais.
– Ventou toda a noite. (I)
– Anabela parece unha gacela cando corre pola pista.
– Entraron no estadio dando berros.
– O meu compañeiro de piso e os seus pais chámanse por teléfono todos os días.
– Luísa peitéase sempre antes de se deitar.
– Pola noite tronou e asusteime moito.
– Sairei de Ortigueira o luns pola tarde.
– A miña irmá é artista de cine.
– Adrián xogou un gran partido o domingo.
– O pobre burro está canso.
18. Indica os predicados e os suxeitos correspondentes no seguinte texto.
O santo apóstolo Santo André, que se atopaba naquel arredado recuncho, illado e senlleiro, andaba decote tristeiro de ver as grandes peregrinacións que de todas as partes ían a Santiago, malia as penalidades que tiñan que sufrir. En troques o seu santuario víase baleiro, a pesar de que facía tamén milagres e sandaba males que serían incurables sen a súa axuda protectora.
22.Completa co BR ou BL:
pú__ico do__e
__ anco a ___ andar
o__igatorio no __ eza
sensi __ e __ ando
__ oque __asfemar
23.Completa con B ou V:
– A miña moto ti__o unha a__aría a causa da forte chu__ia.
– Unha multitude de __ol__oretas in__adía os campos próximos á casa.
– O a__ogado ía no seu mara__illoso automó__il falando polo mó__il.
– Miña a__oa le__a__a na _olsa dous paquetes de a__elás.
– Mo__e ese sofá de __im__io que lle teño que pasar a __asoira ao chan do __estíbulo.
25.Escolle todas as series correctas.
a. emprego – aplicar – plegar – placer
b. completo – complexo – plumas
c. pleamar – plástico – soplete – pleno
d. aplacible – compricar – soplar – prantar
e. platino – exemplar – plácido – soprar
f. pregaria – compracer – cumprido – implicar
g. reclutar – aplicar – plaza – praia
h. preito – prata – expricar – aplazar
i. placa – prata – planta – praza
l. suplicar – prato – explicar – prezo
26.Sinala o elemento incorrecto en cada unha das seguintes series.
1. adscrición – descriptivo – proscrito – aceptar
2. receptor – apto – interrutor – concepto
3. ditongo – prescrición – inscripción – adscrito
4. erución – setembro – decepción – erudición
5. erupción – descritivo – concepto – septentrional
6. óptimo – anticoncetivo – proscrito – coleóptero
7. nupcial – circunscripción – réptil – imperceptible
8. trasncripción – irrupción – corrupto – precepto
9. subscriptor – ditongar – setentrional – tritongo
10. adaptar – racto – prescrito – opción
1. Escribe as palabras correspondentes ás seguintes definicións.
– Crear un índice nunha base de datos informática:
– Idear a realización dunha cousa antes de executala:
– Desprazarse a través da rede informática:
– Dar formato a un disco para que poida executar operacións informáticas:
– Aparato que converte os sinais dixitais en sinais susceptibles de ser enviados por unha liña telefónica ou telegráfica, que se emprega na transmisión de datos a distancia (informática):
– Tecla que permite cambiar entre as diferentes funcións que pode realizar algunha das teclas do teclado dun ordenador:
3. Escribe as palabras correspondentes ás seguintes definicións.
– Que ten o cabelo de cor castaña moi clara ou dourada:
– Que ten unha cor entre castaña tirando a vermella e amarela tirando a vermella:
– Aplícase ao pelo rizado:
– Aplícase ao cabelo sen ondas nin bucles:
– Que ten o pelo ou o cabelo dunha cor entre castaña e amarela, pero tirando a vermella:
6. Indica a palabra que sobra en cada serie.
– descolorante - descolorar - decolorar - descolorir
– espuma - xaboeira - pente - rímmel
– maquilaxe - bigudí - escuma - xabón
– cutis - rulo - tesoira - descolorido
– peiteado - peruca - tesoira - descoloración.
7. Completa coa palabra axeitada en cada caso. No caso que sexa preciso escribe o artigo correspondente.
– Cando chega á casa, o primeiro que fai é despechar a ________________ que hai no portal para ler a correspondencia.
– Dende o ano 2000 está prohibida a instalación de ________________ na beira das estradas para realizar publicidade comercial.
– Puxeron un ________________ na estrada principal, con raias brancas e vermellas, polo que agora resulta doado cruzala sen perigo.
– ________________ municipais tiveron moito que limpar logo da entroidada.
– Deixei o coche no __________subterráneo e cando volvín estaba raiado por un lateral.
– No meu barrio puxeron un ________________ de vidro e outro de papel para reciclar.
– Coa chegada do outono as rúas énchense de follas e lixo polo que os ______________ rematan por atoarse e non permiten que a auga saia por eles formándose grandes charcas cando chove.
8. Explica o significado das seguintes palabras (non serven sinónimos).
– Focha –Afastado
– Ruela – Guindastre
– Chafariz
9. Escribe enunciados con cada unha das seguintes palabras nos que se vexa claramente o significado de cada unha.
– Esvaer
– Conxénere
– Irrelevante
– Pulular
1. Subliña os complementos directos das seguintes oracións e indica que tipo de unidade desempeña a función de CD.
– As galiñas levounas a raposa.
– Os concelleiros non avisaron os veciños.
– Nas festas de San Froilán comen moito polbo.
– Betanzos vive a independencia musical.
– Os deportistas galegos teñen opcións claras para conseguir catro medallas.
– Rusia firma a paz con Xeorxia impulsada pola UE.
2. Elixe a opción correcta.
A función de complemento directo pode estar desempeñada por:
a) Unha frase nominal, unha frase substantiva e o pronome persoal átono.
b) Unha frase substantiva, unha frase preposicional, unha frase adxectiva e un pronome persoal átono.
c) Unha frase nominal, unha frase substantiva, unha frase preposicional, unha oración e o pronome persoal átono.
d) Unha frase preposicional, unha frase substantiva, unha frase adxectiva, unha oración, o pronome persoal átono e unha frase preposicional.
3. Indica cales das seguintes oracións son correctas.
– Todas as mañás lávome a cara despois de levantarme.
– Afogou na praia.
– O can de miña irmá morreuse de vello.
– Antón casou cunha rapaza arxentina.
– Cando a viu quedouse abraiado do fermosa que era.
– Non se dignou vir onde estabamos nós.
– Calou cando llo mandou a profesora.
– Cando llo dixeron subiuse o pantalón.
– Imaxínate unhas vacacións no Caribe.
– Durante a carreira popular das festas da vila caínme na metade do recorrido e xa non puiden facer nada.
4. Substitúe o pronome átono de complemento directo das seguintes oracións por un enunciado do tipo que se indica entre parénteses.
– Non a volverei ver ata final de curso (frase preposicional).
– Rompeuna cun martelo e non quedou nada dela (frase nominal).
– Miña nai tróuxoos para agasallar os meus amigos (frase substantiva).
– A estilográfica que me regalou tena de prata (frase nominal).
– Antón comeunos para contentar a súa avoa (frase substantiva).
– Leveino de paseo pola mañá cedo (frase preposicional).
5.Identifica se teñen ou non complemento indirecto as seguintes oracións. Ten en conta que non todas teñen CI.
Non CI Si CI
– Hai que lle subir un pouco ao pantalón __ __
– Regaloulles un xadrez aos fillos __ __
– Tiroulle a pelota á irmá __ __
– Tirou a pelota ao aire __ __
– O meu avó estache feito un mozo __ __
– Contou aquela historia ao público da sala __ __
– O director viu a obra de teatro e dixo que era boa __ __
6. Completa cada oración cun complemento indirecto.
– Dedicou unha canción__________________________
– Pide o enderezo________________________________
– Ela indicou____________________________________
– Xela dixo_____________________________________
7. Escribe de novo as seguintes oracións introducido o dativo de solidariedade no lugar axeitado.
– Os meus alumnos non me obedecen como deberan
_______________________________________________________
– Esa señora non cociña nada mal
_______________________________________________________
– O rapaz ten moi mal xenio.
_______________________________________________________
– Non sei se o coñecían.
_______________________________________________________
– O meu fillo pequeno non come nada.
_______________________________________________________
8. Subliña os complementos circunstanciais das seguintes oracións e indica de que tipo son.
– Fomos onte pola mañá de excursión.
– Na miña vila hai moitas moscas no verán.
– A semana pasada fostes pescar luras a Pedramea.
– Esta noite van cear cuns amigos de meu pai.
– Viviron naquela casa os primeiros anos da súa vida.
9. Nestas oracións subliña o suplemento e indica que tipo de unidade realiza a función de termo.
– Namorouse dun australiano.
– Sempre fala de cousas triviais.
– No cumio da terra, os políticos falaron da débeda externa.
10. Identifica os atributos e os complementos predicativos das seguintes oracións. Pode haber oracións que non teñan nin atributo nin complemento predicativo.
– O xogador entrou moi alegre no campo.
– Esta carne é ben brandiña.
– Ese do gabán verde parece o fillo do mestre.
– O neno saíu contento do cine.
– Co vaivén do autobús, os nenos chegaron cansos.
– Iso foi o máis grave de todo.
– A máquina quedou estragada.
– Elas chegaron moi avergoñadas á nosa casa.
– O home do retrato é meu avó.
11. Analiza as seguintes oracións.
– O meu avó construíu unha carrilana con madeiras vellas para os dous netos.
– Esa noite todas as mulleres apareceron na discoteca vestidas de branco.
1. Escolle a opción correcta:
b) flor - influír - refrexionar - fraqueza.
c) a e b son correctas.
d) ningunha é correcta.
2. Completa estas palabras con h se o precisan.
__ectárea __irmán __ola __impo
__emisferio pro__ibir __orta __inchar
__ata __armónico alco__ol __ombro
ex__uberante ba__! __enrique __elena
__ipermercado __orfo __arpa __ernia
3. Completa con FL ou FR.
- Durmín nunha cama con sabas de __anela.
- Meu irmán toca a __auta na banda municipal.
- Comemos un paquete de __ocos de millo mentres viamos a película.
- Xela apareceu cun __amante coche novo.
- Vin onte a teu irmán e encontreino moi __aco.
- Apareceu un home vestido cun traxe __ouxo.
- A __ota pesqueira galega permaneceu amarrada no porto.
- O doce que máis me gusta é o __an que fai a miña avoa.
- Díxenlle que trouxera un pouco de __iame para comer.
- Estaba tan canso que non puido in__ar o balón de praia.
4. Completa con CL ou CR.
- Os re__utas da academia de infantería desfilaron na súa graduación.
- Hoxe amenceu un día moi __aro, espero que poidamos ir á praia.
- Antigamente había moitos es__avos.
- O proceso para re__amar as notas aínda non comezou.
- Des__avou o __avo da parede.
- As __ases comezan ás oito e media da mañá.
5. Completa CC, CT, C ou T onde sexa preciso.
a__ión redu__ión fru__ífero
inxe__ar di__ado distri__o
di__ionario condu__a di__adura
cole__ión infe__ión prospe__o
obstru__ión produ__o fi__icio
redu__o tradu__or reconstru__ión
6. Indica as series correctas
a) traspasar - trasladar - trastornar - traspoñer
b) transiberiano - trasferir - transcender - transcribir
c) transtonte - abstracto - subscritores - trasladar
d) abstemio - trasfegar - substancia - trasmisor
e) transpirar - subscritor - transbordar - subscrición
f) abstrato - substrato - transcender - transvasar
g) substancia - trastornar - transcribir - abstracción
h) trascribir - abstrato - transcendente - transvasar
7. Sinala a forma correcta das parellas de palabras que van deseguido.
escavar / excavar estender /extender
estrañar / extrañar estranxeiro / extranxeiro
lexicoloxía / lesicoloxía excelente / escelente
sintaxe / sintase exceder / esceder
esclamar / exclamar reflexionar / reflesionar
aprosimar / aproximar asfisia / asfixia
8. Clasifica as seguintes palabras segundo a pronuncia do X sexa [S] ou [ks].
extremo, convexo, nexo, éxito, sexo,
paradoxo, galaxia, anexo, sintaxe, exilio,
asfixia, exótico, pasaxeiro, léxico, eixe, osíxeno
1. Volve escribir as seguintes palabras corrixindo os erros ortográficos
transladar, trasformación, transcorrer, traspaso
sustancias, substracción, sustituír
osíxeno, esixencia, extender, extraño, estenso
conflicto, traducción, ficción, eleción, corrector, conducta, dicionario, dictado
2. Asocia cada estrutura coa oración que lle corresponde
Estragou o libro de matemáticas.
Avariouse o noso autobús.
O rañaceos Windsor sufriu un incendio.
Pechou as súas instalacións a fábrica de bonecas Jesmar
O presidente envioulle unha mensaxe de correo electrónico aos afectados polo derrubamento.
SUX+PRED+CD PRED+CD
PRED+CD+SUX SUX+PRED+CD+CI
PRED+SUX
3. Escribe de novo as seguintes oracións substituíndo os CD e CI polos pronomes correspondentes:
O parlamento aprobará dentro de pouco o matrimonio entre homosexuais.
O médico subministrou un tranquilizante aos accidentados.
Presentaremos dúas novas rutas aos turistas que visitan a nosa comarca.
Queremos mellores instalacións deportivas para o noso centro.
As nais e pais reclamaron á inspectora o cumprimento dos horarios dos autobuses.
4. Sinala a palabra que non é sinónima das demais:
esmola
esmorga
diversión
troula
5. Marca os tres sinónimos da seguinte serie:
saltar
amedrentar
arrepiar
estarrecer
6. Marca a palabra que non é sinónima das demais:
aterrecer
mallar
bater
zoupar
7. Sinala todos os sinónimos da seguinte serie:
bico
bico
adulación
gabanza
eloxio
8. Que palabra sobra?
enfrontamento
troula
liorta
rifa
9. Escolle o significado axeitado para cada expresión.
(Chamar a atención - Chegar a un acordo - Non parar quieto - Andar de festa – Cortexar - Moita festa)
Facerlle as beiras a alguén
Virse ás boas
Ter un foguete no cu
Estar de farra
Andar coma a gaita na festa
Festa rachada
10. Volve escribir as seguintes oracións corrixindo os castelanismos.
Vou a ver se chegaron os resultados das encuestas sobre as alerxias producidas polo polen.
Un peldaño da escaleira estaba mollado, resbalou e deu coa cabeza contra un mueble.
Mete a basura nesa bolsa blanca e lévaa ao contenedor que está diante da casa das ventanas
vermellas.
Todavía lle doe a rodilla que mancou cando caeu na carretera.
Xa me habían dito que barnizar esta madeira non era sencillo e, efectivamente, sinto un cansancio e unha dor de espalda que non podo conmigo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario